EurILCA Master 2023
cartell eurilca 23
Presentació de l’EurILCA Master 2023 al Club Vela Calella.  Els màsters queden convocats de nou a Calella de Palafrugell.
La prova es disputarà del 4 al 7 de maig del 2023.

Club Vela Calella, 4 de novembre, 2022.-
Va tenir lloc a la seu social del Club Vela Calella (CVC), la presentació de l’EurILCA Master 2023 - XV Trofeu Calella de Palafrugell - Memorial ‘Pitus’ Jiménez, on els màsters de la vela tornaran a Calella de Palafrugell per competir en aquesta carismàtica prova de la vela europea. Organitzada pel Club Vela Calella, tornarà a disputar-se en aigües de la badia de Calella de Palafrugell (Girona-Costa Brava) del 4 al 7 de maig.

IMG 2498

A l’acte de presentació el president del club, Frank Keerl, va manifestar que en la propera edició la prova celebrarà la seva 15a edició, “i és la primera regata que es va organitzar al nostre país dedicada als navegants màsters de la classe, per la qual cosa és molt estimada pels regatistes que venen cada any, molts ex-olímpics i campions mundials, sent aquesta prova disputada a Calella de Palafrugell una referència al calendari internacional de la classe, que atrau molts regatistes vinguts de tota Europa”.

La regata, que es va instaurar l’any 2006, és una de les proves que compta amb una mitjana més alta de participants en aquestes proves del calendari europeu de la classe, superant el centenar de regatistes per edició. “Al llarg de la seva història”,  Frank Keerl ha dit que “a l’ EurILCA Master de Calella de Palafrugell han vingut regatistes de tota Europa i de països com l’Argentina, Austràlia, Brasil, Bulgària, Canadà, Mèxic, Mònaco, Nova Zelanda, la República Dominicana, la República de Sudàfrica, USA i Tahití,  amb esportistes d’edats entre els 30 i els 87 anys. Tots ells es senten acollits i gaudeixen de la prova”.

El Regidor d’Esports de l’Ajuntament de Palafrugell, Isidre Tenas, va indicar que és un orgull per Palafrugell comptar amb una prova esportiva de la categoria de l’EurILCA Master “que posiciona a la nostra població com un referent internacional en el món de l’esport” i ha donat les gràcies al Club Vela Calella “per la bona tasca que realitza organitzant aquesta regata, potenciant la vela i que fa que Calella de Palafrugell sigui un model d’activitat esportiva”.

Joan Alsina, president emèrit del club, ha explicat com ha evolucionat aquesta prova al llarg dels anys, convertint-se en una de les més emblemàtiques regates del circuit europeu dels Màsters. “Una de les regates de referència a nivell internacional de la classe, al ser la gran cita de primavera dels regatistes màsters europeus, que aprofiten les aigües de Calella de Palafrugell per retrobar-se i compartir durant aquestes jornades de competició, la seva amistat que any rere any renoven amb entusiasme per competir en l’imponent marc geogràfic del camp de regates de la Costa Brava”.

En els seus divuit anys d'existència, aquesta regata internacional per a màsters, organitzada pel Club Vela Calella s’ha convertit en una cita indiscutible del calendari de la classe ILCA, que reuneix a les més destacades figures del panorama europeu i internacional.

Notícies ..
nit de la vela catalana

NIT DE LA VELA CATALANA

El divendres 31 de gener de 2019 al Museu Marítim de Barcelona a les 18h va tenir lloc la 53a edició de l'esdeveniment més icònic de la vela catalana, la Festa de la Vela. Sense dubte, una nit màgica per a tot el col·lectiu de la vela catalana.Acte amb la voluntat de reconèixer la tasca que esportistes, clubs nàutics i escoles de vela realitzen a llarg de l'any. Campions del Món, d'Europa, d'Espanya i de Catalunya, persones distingides per les seves activitats en favor de l'esport de la vela i diferents Clubs i Escoles de Vela de Catalunya van compartir protagonisme amb els candidats a Millor Esportista de l'Any.

També en aquesta edició, tots els assistents van poder participar en una votació interactiva per a escollir el i la Millor Esportista de l'any 2019.

La Federació Catalana de Vela va concedir al Club Vela Calella el màxim guardó, la vela de Platí, que va recollir el nostre President, el senyor Frank Keerl.També cal destacar el reconeixement que van rebre tots aquells regatistes que el 2018 i 2019 van aconseguir Campionats de Catalunya, d'Espanya i podis europeus i mundials en creuers i vela lleugera, i es van atorgar distincions especials dels anys 2018 i 2019 a comodors, secretaris de classe, creueristes, vela solidària, distincions d'honor i a tots aquells clubs que complien 50 anys. A més a més, es va reconèixer la gran tasca que duen a terme els clubs catalans amb les Veles de Platí, Or, Argent i Bronze.

CLASSIFICACIONS REGATES SOCIALS

CLASSES LÀSER STANDARD, RADIAL, 4.7 i LÀSER PICO

RESULTATS

TROFEU ILLES FORMIGUES
  30 i 31 juliol

TROFEU PORT D'EN CALAU
  6 i 7 d'agost

TROFEU PRESIDENT
13 i 14 agost

56è TROFEU TONI PELEGRÍ
20 i 21 agost

Segons normativa, es donaran trofeus a:
  • 1r: Sempre que a la categoria hi hagi un mínim de 2 inscrits.
  • 1r i 2n: Sempre que a la categoria hi hagi un mínim de 3 inscrits.
  • 1r, 2n i 3r: Sempre que a la categoria hi hagi un mínim de 5 inscrits.

Programa d'Activitats

O consulti la nostra agenda en línia:

Trofeu Canalla
El passat 22 d'agost estava convocat el Trofeu Canalla, per a tots aquells nens i nenes, alumnes de l'Escola de velai que no han participat mai a cap regata.
Mentre els monitors eren a mar, mesurant el vent, els nens anaven montant, petò el fort vent, les ràfages d'entre 12 i 18 nusos i una gran quantitat de meduses, van fer que el cap de regates decidís anular la prova.

P8220002  P8220003

Més articles...