Home Navega! Radikal Marbrava 2013
Radikal Marbrava 2013
Sortida de la cursa 1.5 km El passat 13 d'octubre va tenir lloc la 5a edició de la Radikal Marbrava, una travessia  d'aigües obertes entre Calella de Palafrugell i Llafranc, organitzada per RadikalSwim amb la col·laboració del Club Vela Calella. Hi van participar gairebé 1000 persones, la qual cosa fa que es consolidi com una de les millors proves esportives que es celebren a Catalunya.

A les 9h del matí es va donar sortida a la prova de 7 km que cobria un recorregut des de la Platja d'en Calau, passant per les Illes Formigues i amb arribada a la Platja de Llafranc. En aquesta prova hi havien inscrits més de 500 nedadors. El guanyador va ser Joan Casanovas de 16 anys i nedador del CN Sabadell. Va acabar la prova amb un temps d'1 hora 17 minuts 57 segons.

A les 12.30h va començar la segona travessia, d'1.5 km que cobria la distància entre la Platja d'en Calau i la de Llafranc. En aquesta prova hi havien quelcom més 400 nedadors. El primer a arribar va ser Enric Torrents del CN Barcelona amb un temps de 19 minuts 39 segons.

Durant tot el recorregut els esportistes van tenir el suport dels caiaquistes i les embarcacions de suport, entre elles les que el Club Vela Calella posa a disposició de la organització. Així mateix, el recorregut estava balisat amb un total de 19 punts de referència, instal·lats per personal del nostre Club.

Les dues travessies es van desenvolupar sense incidències i a l'arribada els serveis d'ambulàncies i de tècnics d'emergències sanitàries van atendre a un nombre molt reduït de persones, per petits fregaments del neoprè, lleus principis d'hipotèrmia o per algun petit cop rebut durant la travessia.

Un any més, el Club Vela Calella, representat pel seu President, el senyor Joan Alsina i acompanyat de la Maria Planas, va fer entrega del trofeu que porta el seu mateix nom, Trofeu Maria Planas. En aquesta ocasió, no es va poder entregar, per no estar present, el trofeu al nedador més jove de la cursa de 7 km, però sí es va poder fer una especial entrega del trofeu a la nedadora més jove de la cursa d'1.5 km que en aquesta edició va ser la també sòcia del Club Vela Calella, Berta Clavaguera. La Berta només té 9 anyets, la qual cosa fa que aquest premi fos molt ben merescut. Felicitats Berta!!!

Berta Clavaguera, guanyadora del Trofeu Maria Planas de la cursa d'1.5 km